Coke Academy, specijalizovana akademija koju za svoje kupce realizuje kompanija Coca-Cola HBC Srbija, održana je po treći put.
Ovogodišnje izdanje Akademije održano je 6. jula, a dan je započeo predavanjima i panel diskusujom koji su upriličeni u Ljubičevu, u restoranu Ljubičin konak.
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9063-Enhanced-NR-1024x683.jpg)
Prisutne je, u ime organizatora, pozdravila Marija Trivanović, menadžer za razvoj sposobnosti u sektoru prodaje, koja je tom prilikom istakla da su male trgovine u Srbiji itekako relevantne na tržištu i da predstavljaju njihove važne kupce:
U izazovnim vremenima koja svi živimo, smatramo da je jedna od najvećih dodatih vrednosti koju kao velika kompanija možemo da pružimo našim partnerima – osluškivanje njihovih potreba kao i kontinuirano učenje i razmena znanja. Coke Academy smo pokrenuli prošle godine, ali smo vrlo brzo shvatili da želimo da to bude trajni vid podrške našim kupcima, koji su nam uvek na prvom mestu.
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9258-1024x683.jpg)
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9356-1024x683.jpg)
Posebno zanimljiva bila je panel diskusija „Kako do radnika u današnje vreme i kako ih zadržati?“, na kojoj su govorili Sanja Živić, HR direktor kompanije Bambi, Gordana Vujić, Executive Reqruitement Manager Coca-Cola HBC, Miloš Turinski, PR menadžer platforme Infostud i Katarina Aleksić, komercijalni direktor Fortuna Marketa.
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9331-1024x683.jpg)
Tom prilikom u okviru diskusije postavljeno je niz pitanja Katarini, od kojih izdvajamo par.
Katarina, vi dolazite iz trgovine, grane, koja ruku na srce, i nije naročito popularna među zanimanjima. Kao razlozi se neretko navode male plate, veliki obim posla, rad praznicima i vikendima… U oglasima se često obećava dinamično, pozitivno i podsticajno radno okruženje, a da li je zaista uvek tako u praksi? Šta Fortuna market nudi zaposlenima, i na papiru i u praksi, i koliko je teško uskaditi ta dva?
Fortuna market je lokalna porodična kompanija koja je svoje vrednosti utkala u svaki deo svog poslovanja. To praktično znači, da mi pre svega svojim zaposlenima nudimo porodične vrednosti koje i mi sami živimo svaki dan.
Nudimo podsticajno radno okruženje, mogućnost razvoja u kompaniji, koja je svoj rast izgradila upravo na poverenju svojih zaposlenih koji su dugi niz godina sa nama.
Ne mislim da je teško uskladiti ono što kompanije nude na papiru i ono što se u kompaniji nudi u praksi, brzo se pokaže ukoliko ta dva dela nisu uskldjena.
Fortuna matket polaze od premise – “kako radimo tako će nam se i vratiti”, pa samim tim prema svakom zaposlenom imamo otvoren i transparentan pristup, jer to jeste ključ zadržavanja svakog zaposlenog – poverenje! (To praktično znači biti sa njima u svim trenucima njihovog života i u lepim – na svadbama, rođendanima ali i u onim manje lepim kao što su podrška ukoliko ostanu bez nekog člana porodice).
U dosadašnjem delu razgovora pokušali smo da ukažemo na neke od glavnih izazova sa kojima se kompanije sreću u privlačenju kandidata i zadržavanju radne snage. To je samo vrh ledenog brega i situacija sigurno neće moći preko noći, a verovatno ni malo duže, da se promeni. No, sigurno da postoje neka rešenja i strategije koje kompanije mogu da primene kako bi privukle nove i zadržale postojeće zaposlene. Kako vi vidite ta rešenja i, generalno, budućnost tržišta rada u Srbiji?
Pre svega osvrnula bih se na činjenicu koju ste vec pomunuli a to je zadržavanje zaposlenih, svi mi koji smo u ovoj privrednoj grani znamo da nije lako zadržati zaposlene a jos teže pomoći i motivisati mlade talente koji žele da grade karijere u našoj privrednoj grani.
Mi smo našim zaposlenima već uveli 5-ti slobodan dan u mesecu, a od septembra nakon korišćenja godišnjih odmora preći ćemo na 6 slobodnih dana mesečno što je veliki iskorak u našoj trgovačkoj branši.
U našoj firmi imamo direktore, poslovođe, kasire, prodavce, magacionere na pozicijama koji su sa nama preko 20 godina, i upravo njih kad bi pitali zašto su sa nama rekli bi vam – Tu smo, zato što verujemo u ovo što radimo i što je naše poverenje opravdano!
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9181-Enhanced-NR-1024x683.jpg)
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9059-1024x683.jpg)
![](https://www.fortunamarket.rs/wp-content/uploads/2023/07/VSPR9399-1024x683.jpg)
Coke Academy je dugoročni projekat kompanije Coca-Cola HBC Srbija, osmišljen sa ciljem pružanja podrške kupcima i osnaživanju njihovih biznisa, a ove godine, podršku realizaciji projekta pružila je i kompanija Bambi. Naredna, 4. Coke Academy, za HoReCa kupce, planirana je za početak oktobra meseca.