Fortuna Market na Coke Academy

Jednodnevna edukacija, održana u Požarevcu, okupila je više od 70 predstavnika malih trgovačkih radnji iz cele Srbije, koji nisu krili svoje zadovoljstvo sadržajem koji je za njih pripremila kompanija Coca-Cola HBC Srbija, kao i obilaskom pogona fabrike Bambi…

Coke Academy, specijalizovana akademija koju za svoje kupce realizuje kompanija Coca-Cola HBC Srbija, održana je po treći put.

Ovogodišnje izdanje Akademije održano je 6. jula, a dan je započeo predavanjima i panel diskusujom koji su upriličeni u Ljubičevu, u restoranu Ljubičin konak.

Prisutne je, u ime organizatora, pozdravila Marija Trivanović, menadžer za razvoj sposobnosti u sektoru prodaje, koja je tom prilikom istakla da su male trgovine u Srbiji itekako relevantne na tržištu i da predstavljaju njihove važne kupce:

U izazovnim vremenima koja svi živimo, smatramo da je jedna od najvećih dodatih vrednosti koju kao velika kompanija možemo da pružimo našim partnerima – osluškivanje njihovih potreba kao i kontinuirano učenje i razmena znanja. Coke Academy smo pokrenuli prošle godine, ali smo vrlo brzo shvatili da želimo da to bude trajni vid podrške našim kupcima, koji su nam uvek na prvom mestu.

Posebno zanimljiva bila je panel diskusija „Kako do radnika u današnje vreme i kako ih zadržati?“, na kojoj su govorili Sanja Živić, HR direktor kompanije BambiGordana Vujić, Executive Reqruitement Manager Coca-Cola HBCMiloš Turinski, PR menadžer platforme Infostud i Katarina Aleksić, komercijalni direktor Fortuna Marketa.

Katarina Aleksić, komercijalni direktor Fortuna Marketa

Tom prilikom u okviru diskusije postavljeno je niz pitanja Katarini, od kojih izdvajamo par.

Katarina, vi dolazite iz trgovine, grane, koja ruku na srce, i nije naročito popularna među zanimanjima. Kao razlozi se neretko navode male plate, veliki obim posla, rad praznicima i vikendima… U oglasima se često obećava dinamično, pozitivno i podsticajno radno okruženje, a da li je zaista uvek tako u praksi? Šta Fortuna market nudi zaposlenima, i na papiru i u praksi, i koliko je teško uskaditi ta dva?

Fortuna market je lokalna porodična kompanija koja je svoje vrednosti utkala u svaki deo svog poslovanja. To praktično znači, da mi pre svega svojim zaposlenima nudimo porodične vrednosti koje i mi sami živimo svaki dan.

Nudimo podsticajno radno okruženje, mogućnost razvoja u kompaniji, koja je svoj rast izgradila upravo na poverenju svojih zaposlenih koji su dugi niz godina sa nama. 

Ne mislim da je teško uskladiti  ono što kompanije nude na papiru i ono što se u kompaniji nudi u praksi, brzo se pokaže ukoliko ta dva dela nisu uskldjena.

Fortuna matket polaze od premise – “kako radimo tako će nam se i vratiti”, pa samim tim prema svakom zaposlenom imamo otvoren i transparentan pristup, jer to jeste ključ zadržavanja svakog zaposlenog – poverenje! (To praktično znači biti sa njima u svim trenucima njihovog života i u lepim – na svadbama, rođendanima ali i u onim manje lepim kao što su podrška ukoliko ostanu bez nekog člana porodice).

U dosadašnjem delu razgovora pokušali smo da ukažemo na neke od glavnih izazova sa kojima se kompanije sreću u privlačenju kandidata i zadržavanju radne snage. To je samo vrh ledenog brega i situacija sigurno neće moći preko noći, a verovatno ni malo duže, da se promeni. No, sigurno da postoje neka rešenja i strategije koje kompanije mogu da primene kako bi privukle nove i zadržale postojeće zaposlene. Kako vi vidite ta rešenja i, generalno, budućnost tržišta rada u Srbiji? 

Pre svega osvrnula bih se na činjenicu koju ste vec pomunuli a to je zadržavanje zaposlenih, svi mi koji smo u ovoj privrednoj grani znamo da nije lako zadržati zaposlene a jos teže pomoći i motivisati mlade talente koji žele da grade karijere u našoj  privrednoj grani.

Mi smo našim zaposlenima već uveli 5-ti slobodan dan u mesecu, a od septembra nakon korišćenja godišnjih odmora preći ćemo na 6 slobodnih dana mesečno što je veliki iskorak u našoj trgovačkoj branši.

U našoj firmi imamo direktore, poslovođe, kasire, prodavce, magacionere na pozicijama koji su sa nama preko 20 godina, i upravo njih kad bi pitali zašto su sa nama rekli bi vam – Tu smo, zato što verujemo u ovo što radimo  i što je naše poverenje opravdano! 

Coke Academy je dugoročni projekat kompanije Coca-Cola HBC Srbija, osmišljen sa ciljem pružanja podrške kupcima i osnaživanju njihovih biznisa, a ove godine, podršku realizaciji projekta pružila je i kompanija Bambi. Naredna, 4. Coke Academy, za HoReCa kupce, planirana je za početak oktobra meseca.